Sunday 26 April 2015

Health Concern

Assalamualaikum wbt..dapat info dari rakan yang klinik kerajaan mengadakan pemeriksaan kesihatan secara percuma. Saya pun dah lama tidak pergi buat pemeriksaan kesihatan. Jadi peluang ne saya ambil untuk periksa kesihatan diri.
Meja no 1 adalah kaunter pendaftaran. Jadi kena pegi kaunter pendaftaran untuk isi borang tentang diri peserta. Selepas selesai pendaftaran saya dijemput untuk mendengar penerangan mengenai penyakit diabetes.

Saya datang bersama dengan jiran sebelah rumah. Yang dalam gambar di atas ne adalah doktor yang bagi keterangan mengenai kencing manis. Panjang lebar doktor tu bagi keterangan. Saya sempat juga bertanya beberapa soalan dengan doktor ne. Saya tanya apakah punca penyakit ini. Banyak punca terjadi kencing manis ini. Antaranya adalah gaya hidup kita yang mewah dengan makanan.

No comments:

Post a Comment